📄 Želiš brezplačen vzorec?
Prenesi si brezplačen PDF z dejanskimi izpitnimi vprašanji in pojasnili odgovorov ➡️ Klikni tukaj
✅ Celotna baza uradnih vprašanj in odgovorov CAA A1/A3 za 2025 je na voljo tukaj:
🚀 Se pripravljaš na izpit za dron kategorije A2?
Na voljo imamo tudi celoten nabor vprašanj in odgovorov za izpit A2. Preveri tukaj: Licenca dron A2
Kako daleč smem leteti brezpilotni zrakoplov?
- Dovolj blizu, da z brezpilotnim zrakoplovom ostanem znotraj vidnega polja
- Na razdalji največ 200 metrov od položaja pilota na daljavo
- Na razdalji, s katere lahko jasno vidim brezpilotni zrakoplov brez tehničnih pripomočkov in opazujem zračni prostor
- Razdalja, ki je določena v priročniku proizvajalca, priloženem brezpilotnemu zrakoplovu
Ali lahko uživanje alkohola vpliva na pilota na daljavo z vidika varnosti letenja?
- Ne, uživanje alkohola ne vpliva na pilota na daljavo
- Da, toda le, če je raven alkohola v krvi več kot 0,5 promila
- Da, vedno
- Samo med letenjem v nekontroliranem zračnem prostoru
Ali je dovoljen prelet neudeleženih oseb?
- Ne, prelet neudeleženih oseb je vedno prepovedan
- Da, v A1 z brezpilotnim zrakoplovom razreda C0 in brezpilotnim zrakoplovom, lažjim od 250 g, ki leti počasneje kot 19 m/s
- Da, toda samo, ko letimo v podkategorijah A1 in A2
- Ne, samo ko letimo v navedeni kategoriji
Katera izjava o letenju nad zbori ljudi je pravilna?
- To je dovoljeno, če letimo vsaj 120 metrov nad tlemi
- Po predhodnem soglasju teh ljudi
- Samo ko ljudje sodelujejo v operaciji
- V odprti kategoriji je letenje nad zbori ljudi prepovedano
Katera je največja dovoljena višina najbližje točke na površini (razen na lokaciji letenja z modeli)
- 50 m
- 100 m
- 120 m
- 150 m
Ko uporabljamo opazovalca za nadzor brezpilotnega zrakoplova s pomočjo vizualnega sistema, ki je povezan s kamero brezpilotnega zrakoplova, kot je na primer način FPV, kdo je odgovoren za varnost leta?
- V vsakem primeru je za varnost leta še vedno odgovoren pilot na daljavo
- Pri operacijah FPV je za varnost leta odgovoren opazovalec brezpilotnega zrakoplova
- Varnost leta je odvisna od mase brezpilotnega zrakoplova
- Odgovornost si delita pilot na daljavo in opazovalec brezpilotnega zrakoplova
Kako lahko prepoznam zbore ljudi?
- Zbor ljudi je, ko se posameznik v skupini ne more prosto gibati
- Skupine ljudi, ki se gibljejo skupaj med prometno konico
- Ulice s trgovinami so polne zborov ljudi, ne glede čas v dnevu
- Zbor ljudi vedno tvorijo trije ali več ljudi
Kateri od naštetih niso uporabniki zračnega prostora kot zrakoplov s posadko?
- Padalci in jadralni padalci
- Jadralna letala s posadko
- Letalski model na daljinsko upravljanje
- Leti helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP)
Katera trditev o največji dovoljeni višini leta brezpilotnega jadralnega letala je pravilna za odprto kategorijo?
- Letim lahko do 120 m nad najbližjo točko na površini zemlje v bližini letališč
- Največja dovoljena višina jadralnih letal je 120 m, ne glede na maso
- Največja dovoljena višina jadralnih letal je 120 m, razen na lokacijah letenja z modeli, kjer je vedno omejena na 300 m
- Med letom nad tlemi (pobočno jadranje) z jadralnim letalom z maso do 10 kg lahko ostanem več kot 120 m nad tlemi, pod pogojem, da sem pod 120 m višine nad točko vzleta
Kateri od naštetih je neudeležena oseba?
- Pilot na daljavo
- Opazovalec brezpilotnega zrakoplova
- Pohodnik, ki opazuje operacijo
- Osebe, ki so bile seznanjene in so izrecno soglašale z udeležbo v operaciji
Kako se omejitve zračnega prostora uporabljajo za operacije s sistemi brezpilotnih zrakoplovov?
- Omejitve zračnega prostora se za sisteme brezpilotnih zrakoplovov ne uporabljajo zaradi njihove nizke višine leta
- Omejitve zračnega prostora je treba upoštevati in jih preverjati vsak teden
- Informacije v funkciji prepoznavanja geografskega položaja je treba posodobiti, ko se uporablja za nameravano lokacijo operacije
- Funkcijo prepoznavanja geografskega položaja je dolžan posodabljati pilot
Kje lahko z največjo verjetnostjo pričakujemo geografska območja?
- V bližini letališč
- Nad podeželjem
- Nad jezeri in rekami
- V bližini znamenitosti
Katera od naslednjih trditev drži:
- Predpisi EASA za sisteme brezpilotnih zrakoplovov se ne uporabljajo za sisteme brezpilotnih zrakoplovov, ki letijo v zaprtih prostorih
- Predpisi EASA za sisteme brezpilotnih zrakoplovov se ne uporabljajo za letenje s sistemi brezpilotnih zrakoplovov nad lastnim posestvom, kot je na primer vrt ob lastni hiši
- EASA opredeljuje “zbore ljudi” kot množice 12 ali več oseb
- EASA opredeljuje “zbore ljudi” kot množice 100 ali več oseb
Kateri od naslednjih elementov je vključen v opredelitvi sistemov brezpilotnih zrakoplovov, ki se uporablja v uredbi 2019/947?
- Sistemi brezpilotnih zrakoplovov – igrače, doma izdelani sistemi brezpilotnih zrakoplovov, sistemi brezpilotnih zrakoplovov, naprodaj na evropskem trgu, in letalski modeli
- Sistemi brezpilotnih zrakoplovov – igrače, doma izdelani sistemi brezpilotnih zrakoplovov, sistemi brezpilotnih zrakoplovov, naprodaj na evropskem trgu
- Sistemi brezpilotnih zrakoplovov – igrače in sistemi brezpilotnih zrakoplovov, naprodaj na evropskem trgu
- Samo sistemi brezpilotnih zrakoplovov, naprodaj na evropskem trgu
Operacije odprte kategorije zahtevajo:
- Dovoljenje pristojnega organa
- Varnostno oceno tveganja ali operativno izjavo, ki se predloži pristojnemu organu
- Registracijo operatorja in potrdilo o usposobljenosti pilota na daljavo ter upoštevanje operativnih omejitev kategorije
- Certifikacijo brezpilotnega zrakoplova in licenco pilota na daljavo
Katere so zahteve glede registracije v odprti kategoriji?
- Registracija vseh brezpilotnih zrakoplovov
- Registracija operatorjev, ki imajo brezpilotne zrakoplove, težje od 250 g, ali lažje od 250 g in z opremo za snemanje, kot je kamera ali mikrofon
- Registracija operatorjev, ki uporabljajo sisteme brezpilotnih zrakoplovov v komercialne namene
- Registracija brezpilotnih zrakoplovov, težjih od 150 g
Kakšen ukrep je predviden za operatorja sistema brezpilotnega zrakoplova, ki bo 1. januarja 2021 kršil uredbo?
- Nič – uredba se še ne bo izvajala
- Denarna kazen, odvisna od razreda brezpilotnega zrakoplova (C0 do C4)
- Kazenski pregon zoper pilota na daljavo in/ali operatorja
- Kazni, ki so določene v državi, v kateri se je zgodila kršitev uredbe
Ali se bo 1. januarja 2024 smelo uporabljati sistem brezpilotnega zrakoplova brez oznake razreda “C”?
- Ne, za zakonito uporabo morajo imeti vsi sistemi brezpilotnih zrakoplovov oznako “C”
- Da, lahko se uporablja v odprti kategoriji, enako kot identičen sistem brezpilotnega zrakoplova z oznako “C”
- Da, glede na težo brezpilotnega zrakoplova, se lahko uporablja samo v podkategoriji v A1 (MTOM manj kot 250g) ali v podkategoriji A3 (MTOM manj kot 25kg)
- Da, s proizvajalcem se lahko dogovori za posebno nalepko, da se sistem brezpilotnega zrakoplova lahko uporablja v odprti kategoriji
Situacijsko zavedanje pilota na daljavo pomeni:
- Pilotovo sposobnost delovanja ob pomoči opazovalca brezpilotnega zrakoplova
- Pilotovo sposobnost opažati, razumeti in ukrepati ob vsakem možnem tveganju v operativnem okolju
- Pilotovo sposobnost upravljati sistem brezpilotnega zrakoplova izven vidnega polja
- Pilotovo sposobnost upravljati brezpilotni zrakoplov z uporabo sistemov za prikaz pogleda iz zrakoplova
Kaj je z vidika človeškega dejavnika ključno varnostno preverjanje za sposobnost pilota na daljavo za varno izvajanje letov?
- I’M GOOD (inzulin metabolizem glikemija oftalmologija ortopedija bolezen)
- I’M SAFE (bolezen zdravila stres alkohol utrujenost čustva)
- I’M WELL (inzulin zdravila razumnost čustva lezija leče)
- I’M OK (obolenje metabolizem oftalmologija znanje)
Katera je smiselna razlaga procesa sprejemanja odločitve OODA?
- Sistemi brezpilotnih zrakoplovov prinašajo veliko izjemnih priložnosti za evropsko tržišče. Vsak operator sistemov brezpilotnih zrakoplovov bi moral sprejeti odločitev in ustrezno delovati.
- Med vsako operacijo sistema brezpilotnega zrakoplova se lahko kaj izpusti. Nato je treba upoštevati in pretehtati mnenja strokovnjakov. Na podlagi teh informacij bi moral pilot sistema brezpilotnega zrakoplova sprejeti odločitev in ustrezno delovati.
- Predmete v bližini operacij je treba odkrivati z optičnimi sredstvi. Izdelati je treba strategijo, da se jim izognemo. Na podlagi te strategije bi moral pilot sistema brezpilotnega zrakoplova sprejeti odločitev in ustrezno delovati.
- Nenavadne položaje je treba vedno preučiti na podlagi opažanj. Možnosti za njihovo reševanje je treba poiskati in pretehtati. Na podlagi te hitre analize bi moral pilot sistema brezpilotnega zrakoplova sprejeti odločitev in ustrezno delovati.
Kateri od naštetih dejavnikov lahko vplivajo na vidno polje pilota na daljavo?, 1. Vreme, 2. Svetlost, 3. Ljudje v bližini, 4. Velikost postaje na zemlji, 5. Vizualni pripomočki na brezpilotnem zrakoplovu, 6. Velikost brezpilotnega zrakoplova
- 1, 2, 3 in 6
- 2, 3, 5 in 6
- 1, 2, 5 in 6
- 1, 2, 4 in 5
Ali lahko pilot na daljavo natančno ugotovi razdaljo med ovirami in brezpilotnim zrakoplovom?
- Vsak pilot na daljavo lahko natančno ugotovi razdaljo med ovirami in brezpilotnim zrakoplovom, ker je to v človeški naravi.
- Pilot na daljavo lahko komajda ugotovi razdaljo med ovirami in brezpilotnim zrakoplovom.
- Izkušen pilot na daljavo lahko natančno ugotovi razdaljo med ovirami in brezpilotnim zrakoplovom.
- Pilot na daljavo, ki ima dobro vizualno zaznavo, lahko natančno ugotovi razdaljo med ovirami in brezpilotnim zrakoplovom.
Ko je območje izvajanja operacije hribovito in so na njem ovire (drevesa, zgradbe itd.), katera je najboljša tehnika za oceno prisotnosti neudeleženih oseb?
- Pilot sistema brezpilotnega zrakoplova mora glasno napovedati, da se začenjajo operacije s sistemi brezpilotnih zrakoplovov
- Pilot sistema brezpilotnega zrakoplova mora natančno vizualno pregledati območje izvajanja operacije
- Pilot sistema brezpilotnega zrakoplova mora z obhodom pregledati območje izvajanja operacije
- Pilot sistema brezpilotnega zrakoplova mora okrog območja poslati opozorilne znake s svoje številke mobilnega telefona
Zakaj je še zlasti pomembno, da se med operacijo s sistemom brezpilotnega zrakoplova stalno preverja zračni prostor?
- Ker se med operacijami lahko precej hitro spremeni vreme
- Ker zrakoplovi s posadko na splošno ne morejo zaznati brezpilotnih zrakoplovov in se jim izogniti
- Ker je pomembno zaznati povečanje dejavnosti na najbližjem letališču
- Zaradi ptic, ki bi lahko priletele čisto blizu in trčile v brezpilotni zrakoplov
Kaj moramo storiti, če izgubimo povezavo z brezpilotnim zrakoplovom?
- Najprej poskusimo vzpostaviti vizualni stik z UA, če nismo uspešni, pričnemo s postopki v sili
- Počakamo, saj se bo povezava sama ponovno vzpostavila
- Pokličemo ljudi v soseski, naj priskočijo na pomoč
- Počakamo, saj se bo vrnil, ko se baterije izpraznijo
Kaj od naštetega je treba preveriti za presojo območja operacij z brezpilotnim zrakoplovom?, 1. Obstoj cest, 2. Obstoj visoke trave, 3. Obstoj pešpoti, 4. Obstoj lepih fotografskih motivov, 5. Obstoj grmičevja
- 1 in 3
- 1 in 5
- 2 in 5
- 3 in 4
Kaj od naštetega je treba preveriti v bližini območja operacij z brezpilotnim zrakoplovom? Obstoj…
- stebrov daljnovodov in vetrnih elektrarn
- grmičevja in visoke trave
- lepih fotografskih motivov
- visokih dreves
Zakaj je treba preveriti, ali so v bližini območja operacij z brezpilotnim zrakoplovom pešpoti?
- Da se izognemo letenju nad neudeleženimi osebami.
- Da te pešpoti ne bi bile vidne na fotografijah.
- Da preprečimo trk v svetilke in znake ob pešpoti.
- Da med letom uporabimo pešpot kot orientir.
Upravljam z vašim brezpilotnim zrakoplovom, ki je označen kot razred C0 v podkategoriji A1. Katera od naslednjih trditev drži:
- Smem leteti nad neudeleženimi osebami, nikoli pa nad zbori ljudi
- Vaš brezpilotni zrakoplov upravljam tako, da ne letim nad zbori ljudi, in tako, da lahko upravičeno pričakujem, da ne bom letel nad nobeno neudeleženo osebo
- Smem leteti nad zbori ljudi, od neudeleženih oseb pa ves čas ohranjam razdaljo najmanj 50 m
- Ne smem leteti nad zbori ljudi, od neudeleženih oseb pa ves čas ohranjam razdaljo najmanj 50 m
Katere vremenske podatke moram upoštevati?
- hitrost vetra blizu tal
- verjetnost toče
- gostota zraka blizu tal
- napoved temperature
Kako se spreminja hitrost vetra z večanjem višine? Veter postaja…
- močnejši
- bolj sunkovit
- hladnejši
- šibkejši
Kateri podatki iz vremenske napovedi so lahko (med drugim) koristni za operacijo z brezpilotnim zrakoplovom?
- Temperatura, veter, vlaga, padavine
- Vidljivost v letu, atmosferski tlak
- Vsi podatki iz vremenske depeše METAR
- Opozorila o zaledenitvah in nevihtah, raven ozona in cvetnega prahu
Sistemi brezpilotnih zrakoplovov imajo nekaj okoljskih omejitev (razpon obratovalne temperature, največja odpornost na veter, vremenski pogoji itd.). Kje lahko pilot na daljavo najde te podatke?
- V priročniku za uporabo proizvajalca
- Na spletnem mestu pristojnega organa
- Na forumu pilotov brezpilotnih zrakoplovov
- Na spletnem mestu kateregakoli prodajalca
Koliko satelitov potrebujemo, da pridobimo položaj x, y, z?
- Vsaj 4
- Vsaj 3
- Zadostujeta eden ali dva
- Število satelitov ni pomembno
Katera od naštetih se šteje za avtonomno operacijo?
- Operacija, med katero pilot na daljavo ročno upravlja brezpilotni zrakoplov
- Operacija, med katero brezpilotni zrakoplov deluje v avtomatskem načinu, pilot na daljavo pa lahko v sili poseže v delovanje.
- Operacija, med katero brezpilotni zrakoplov deluje v avtomatskem načinu, pilot na daljavo pa lahko kadarkoli poseže v delovanje.
- Operacija, med katero brezpilotni zrakoplov deluje, ne da bi pilot na daljavo lahko posegel v delovanje.
Za dobro načrtovanje leta je pred letom treba nastaviti parametre ob izgubi C2 povezave, nastaviti največjo višino leta, naložiti podatke o geografskem območju v sistem za prepoznavanje geografskega položaja in v sistem za identifikacijo na daljavo naložiti registracijsko številko operatorja brezpilotnega zrakoplova. Kje pa lahko najdemo postopke za nastavitev in nalaganje teh podatkov v brezpilotni zrakoplov?
- V proizvajalčevih navodilih za vzdrževanje sistema brezpilotnega zrakoplova
- Na uradnem spletnem mestu državnega organa
- Na uradnem spletnem mestu organizacije EASA
- V proizvajalčevih navodilih za uporabo sistema brezpilotnega zrakoplova
Kaj je GDPR?
- Splošna uredba o varstvu podatkov (General Data Protection Regulation)
- Vodnik po varstvu podatkov za pilote na daljavo (Guide of Data Protection for Remote Pilot)
- Splošna izvedbena uredba za sisteme brezpilotnih zrakoplovov (General UAS Perform Regulation)
- Uredba o postopkih za ravnanje z nevarnim blagom (Dangerous Goods Procedures Regulation)
Ali smemo z brezpilotnim zrakoplovom fotografirati ljudi?
- Da, toda samo, če izpolnjujem zakonske določbe (uredba GDPR in predpisi o zasebnosti)
- Da, ker je to moj brezpilotni zrakoplov in svojo lastnino lahko povsem svobodno uporabljam
- Le če to prej priglasim pri pristojnem organu
- Ne, z brezpilotnim zrakoplovom je strogo prepovedano fotografirati
Ali je priporočljivo zavarovati brezpilotni zrakoplov?
- Samo če se uporablja v komercialne namene
- Da, tudi če nacionalna zakonodaja tega ne zahteva
- Ne, brezpilotnega zrakoplova ni koristno zavarovati
- Ne, zakon tega ne zahteva
Katero od naštetega je varnostno tveganje?
- Motenje radijskega signala in nezakonit zlonameren vdor v upravljanje brezpilotnega zrakoplova
- Geografsko omejevanje brezpilotnih zrakoplovov
- Vgrajena zaščita pred izpadom sistema brezpilotnega zrakoplova
- Operacija v vidnem polju
Na “zavedanje situacije” lahko negativno vplivajo: 1. Koncentracija 2. Visoka delovna obremenitev 3. Stres 4. Utrujenost
- 2, 3, 4
- 1 in 4
- 1 in 3
- 1, 2, 3
Kateri pogoji lahko ovirajo vaš let?
- Visoka osnova oblakov.
- Ljudje, ki me opazujejo z velike razdalje.
- Zelo dobra vidljivost.
- Hitro približujoča se nevihta.
Ko pilot vzleti s svojim brezpilotnim zrakoplovom v bližini majhnega letališča …
- mora biti pozoren na nizko leteče zrakoplove.
- lahko let izvaja brez kakršnih koli omejitev.
- se lahko let zakonito izvede samo med delovnim časom letališča.
- mora pred letom stopiti v stik s kontrolnim stolpom in zaprositi za dovoljenje za let.
Najnižja starost za pilote na daljavo v odprti kategoriji je …
- 14 let.
- 18 let.
- 16 let.
- 21 let.
Katera trditev o EASA je pravilna?
- EASA je odgovorna za registracijo brezpilotnih zrakoplovov.
- EASA je agencija EU, ki pripravlja standardizirane evropske predpise.
- EASA je nacionalni organ v Avstriji.
- Člani EASA so velike ali nacionalne letalske družbe.
Okrajšava EASA pomeni …
- European Union Aviation Safety Agency (Agencija Evropske unije za varnost v letalstvu).
- European Aeronautics Safety Agency.
- European Union Aviation Safety Association.
- European Aviation Security Agency.
Kako blizu neudeleženim osebam lahko leti brezpilotni zrakoplov razreda C3?
- Lahko se leti nad posameznimi neudeleženimi osebami.
- Razen pilota na daljavo, se nihče ne sme nahajati v radiju 500 m od kraja letenja.
- Operacija ne sme ogrožati nobenih neudeleženih oseb – upoštevati je treba veliko varnostno razdaljo.
- Ohranjati je treba varnostno razdaljo najmanj 30 m.
Kako je treba ravnati z baterijami UAS po letu?
- Baterije je treba popolnoma izprazniti in shraniti ločeno od UAS.
- Baterije je treba napolniti do napetosti za shranjevanje in jih shraniti ločeno od UAS.
- Baterije je treba napolniti in vstaviti v UAS.
- Baterije je treba popolnoma izprazniti in vstaviti v UAS.
Črka A v kontrolnem seznamu “I’M SAFE” je okrajšava za besedo…
- alarm.
- alkohol.
- aktivnost.
- letalski.
Zaradi utrujenosti materiala je treba UAS temeljito preveriti…
- pred prvim letom dneva.
- enkrat na teden.
- pred vsakim letom.
- po vsakem pristanku.
Ali pilot sme namestiti kamero na svoj brezpilotni zrakoplov in fotografirati skozi okna soseda?
- Samo, če je novinarka.
- Samo, če je registrirana kot operater drona.
- Samo, če ni nevarnosti trka z osebami.
- V nobenem primeru.
Pred vzletom vzamete tableto brez recepta zaradi glavobola. Katera od naslednjih izjav je pravilna?
- Če nimam bolečin, ni skrbi in lahko vzletim z UAS.
- Če po 10 minutah ni stranskih učinkov, ni skrbi in UAS lahko vzleti.
- Če imam s seboj drugo osebo, ki lahko v primeru stranskih učinkov prevzame UAS, ni omejitev.
- Zaradi možnih stranskih učinkov ne smem vzleteti z UAS.
Kdo je odgovoren za pridobivanje aktualnih in z letom povezanih informacij o geografskih conah?
- Upravljavec UAS.
- Organ za civilno letalstvo.
- Proizvajalec.
- Pilot na daljavo.
Katera podkategorija ODPRTE kategorije dovoljuje lete samo na območjih, kjer pilot na daljavo lahko upravičeno domneva, da nobena neudeležena oseba ni ogrožena?
- A3
- A2
- A1
- C0
Med letom vas kot pilota nagovorijo gledalci. Morali bi …
- sprožiti manever RTH (vrnitev domov) in takoj začeti pogovor.
- na kratko poudariti, da trenutno nimate časa za pogovor, ampak da se lahko pogovarjate po pristanku.
- pustiti UAS leteti tik nad tlemi med pogovorom, da se izognete trkom v zraku.
- na kratko preveriti zračni prostor in položaj UAS pred začetkom pogovora.
UAS lahko leti več tisoč metrov visoko. Ali smete leteti tako visoko, kot zmore?
- Ne, največja dovoljena višina v ODPRTI kategoriji je 120 m nad tlemi.
- Da, če je prisoten opazovalec zrakoplova in lahko pomaga pri pregledu zračnega prostora.
- Da, če se ne vstopa v objavljena območja z omejitvami.
- Ne, razen če se UAS uporablja v komercialne namene.
Nad zbori ljudi ni dovoljeno leteti …
- ker je tveganje za poškodbe v primeru strmoglavljenja posebej visoko.
- ker ni primernih območij za vzlet drona.
- zaradi varovanja osebnosti.
- ker se krši varstvo podatkov.
Za vzlet UAS mora biti skupna sila vzgona, ki jo ustvarjajo propelerji, večja od …
- pogona.
- upora.
- vzgona.
- teže (gravitacije).
Kje se lahko registrirajo upravljavci UAS?
- Odločitev o tem sprejme pristojni organ za civilno letalstvo.
- Ob nakupu brezpilotnega zrakoplova.
- Na policijski postaji.
- Na vsaki bencinski črpalki.
V načinu vnaprej programiranega leta …
- nimam možnosti vplivanja na pot leta.
- je treba višino in položaj ročno prilagajati.
- se UAS ročno upravlja do želenih koordinat.
- UAS leti na podane koordinate.
Pred vsakim letom bi se moral pilot prepričati, da …
- za načrtovano operacijo ni potrebno zavarovanje.
- so ga drugi uporabniki zračnega prostora opazili, saj se mu morajo ves čas izogibati.
- ne obvešča drugih ljudi, da jih snemajo.
- ne ovira oblasti, policije ali reševalcev pri njihovem delu.
Nameščena programska oprema UAS …
- mora biti redno posodobljena.
- se samodejno posodablja vsak dan.
- velja za celotno življenjsko dobo UAS.
- se samodejno posodablja vsak teden.
Organ za civilno letalstvo ….
- objavlja zakonodajne predloge, ki jih lahko komentirajo drugi predstavniki letalstva.
- spodbuja sodelovanje vseh podjetij, vključenih v mednarodne storitve zračnega prevoza.
- se ukvarja z razvojem standardiziranih evropskih standardov.
- je upravni organ države članice, ki se ukvarja z nadzornimi dejavnostmi v letalstvu.
Ko brezpilotni zrakoplov nenadoma poleti v nenačrtovano smer in je neobvladljiv, se ta situacija imenuje …
- odmik.
- manever obleta.
- manever RTH.
- pobeg (fly-away).
Do katere razdalje je mogoče dokaj natančno oceniti velikost, razdaljo in hitrost letečih predmetov?
- Do 10 m
- Do 1 km
- Do približno dolžine roke
- Do 100 m
Katera trditev o operaciji UAS nad stadionom je pravilna?
- Odločitev o preletu je v pristojnosti upravljavca UAS.
- UAS ne sme preletavati zborov ljudi.
- Dovoljeno je, dokler so vremenski pogoji primerni.
- Dovoljeno je, dokler se dogodek ne snema ali snema.
Frekvenca je podana v …
- amperih.
- vatih.
- hercih.
- voltih.
Katere stvari je treba preveriti pred vzletom brezpilotnega zrakoplova? 1. stanje baterije 2. signal GPS 3. pravilna nastavitev funkcije RTH 4. kalibracija magnetnega kompasa
- 1, 3
- 1, 2, 3, 4
- 38018
- 2, 4
Po opravljenem spletnem teoretičnem izpitu se izda potrdilo. To potrdilo velja …
- 1 leto.
- 8 let.
- 5 let.
- 3 leta.
Upravljavec UAS je …
- proizvajalec.
- oseba ali podjetje, ki upravlja ali želi upravljati brezpilotni zrakoplov.
- pilot na daljavo.
- oseba, ki jo snema brezpilotni zrakoplov.
Koliko smeri gibanja ima večrotorski UAS?
- Tri
- Pet
- Dve
- Štiri
Katere od naslednjih snovi se štejejo za nevarno blago?
- Vsi odgovori so pravilni.
- Vnetljive tekočine
- Eksplozivne snovi
- Strupene in kužne snovi
Krivulja praznjenja baterije sledi predvidljivi poti. Kako se prazni v prvi (1), drugi (2) in tretji (3) fazi?
- (1) počasi, (2) sploh ne, (3) hitro
- (1) hitro, (2) počasi, (3) hitro
- (1) počasi, (2) hitro, (3) počasi
- (1) hitro, (2) sploh ne, (3) počasi
Uživanje alkohola …
- izkrivlja zaznavanje in povečuje pozornost.
- povečuje nagnjenost k tveganju in koncentracijo.
- povečuje stopnjo napak in zmanjšuje kognitivno zmogljivost.
- povečuje zmogljivost in zmanjšuje prostorsko orientacijo.
Kateri vir zagotavlja informacije o omejitvah zmogljivosti vašega UAS?
- Intenzivno iskanje po spletu
- Uporabniški priročnik UAS
- Vrednosti iz izkušenj prejšnjih letov
- Objavljeni dokumenti EASA (GM in AMC)
Za oceno hitrosti približujočega se predmeta…
- moram uporabiti napravo za merjenje razdalje.
- mora biti na kraju usposobljena oseba, ki mi svetuje.
- potrebujem dobro presojo, ki v veliki meri temelji na izkušnjah.
- je potrebno dobro matematično znanje za določitev položaja v prostoru.
Kako se veter na večji višini razlikuje od vetra blizu tal?
- Veter na večji višini je močnejši.
- Veter na večji višini je šibkejši.
- Veter na večji višini postane nepredvidljiv.
- Veter na večji višini je bolj sunkovit.
Kateri dejavniki lahko povzročijo utrujenost? 1. pomanjkanje spanca 2. dolga obdobja budnosti 3. fizična izčrpanost 4. povečana poraba kave
- 1 in 4
- 38018
- 2 in 4
- 37653
Zakaj brezpilotni zrakoplovi predstavljajo tveganje za zasebnost neudeleženih oseb?
- Na dron je enostavno pritrditi kamere, mikrofone ali druge senzorje.
- Letijo hitro in zato lahko hitro prenašajo podatke.
- Brezpilotni zrakoplovi lahko strmoglavijo na vrtove drugih ljudi.
- Brezpilotni zrakoplovi lahko premagajo velike razdalje.
Ali mora pilot na daljavo UAS pred uporabo opraviti pregled opreme pred letom?
- Ne, samo če UAS leti komercialno in preletava ljudi ali območje letališča.
- Da, pilot na daljavo se mora pred letom prepričati, da je UAS v brezhibnem stanju.
- Da, vendar le, če je bil UAS nedavno poškodovan in ga pilot lahko popravi.
- Ne, ni odgovornost pilota na daljavo, da preveri stanje UAS.
Če brezpilotni zrakoplov uide iz pilotovega vidnega polja, bi pilot moral…
- leteti v različne smeri, da ponovno zagleda UAS.
- izklopiti krmilnik in sprožiti manever RTH (vrnitev domov).
- izvajati opazne manevre za identifikacijo UAS.
- počakati, da se UAS ponovno pojavi v vidnem polju.
Katera naprava je primerna za merjenje trenutne hitrosti vetra na tleh?
- Višinomer
- Naprava za merjenje sunkov
- Anemometer
- Naprava za merjenje hitrosti glede na tla
Omejena območja, nevarna območja in območja prepovedi letenja se običajno nahajajo v bližini …
- zasebnih letališč.
- komercialnih letališč.
- vojaških vadišč.
- bolnišnic s heliportom.
Črka S v okrajšavi EASA pomeni …
- Safety (Varnost)
- Security (Zaščita)
- System (Sistem)
- Structure (Struktura)
Za vsak brezpilotni zrakoplov bi moral obstajati …
- dolgoročen načrt vzdrževanja.
- interval za prebarvanje.
- načrtovana faza mirovanja za nekaj dni.
- obvezen urnik čiščenja.
NOTAM sporoča, da vojska izvaja letalske vaje do 11:00 UTC v delih zračnega prostora. Zato na tem območju …
- lahko UAS vzleti ob 11:15 UTC, ker je iz varnostnih razlogov treba k objavljenemu času dodati 15 minut.
- lahko UAS vzleti kadarkoli, če pilot pazi na vojaške zrakoplove.
- je najzgodnejši čas za vzlet UAS 11:00 UTC.
- lahko UAS vzleti ob 10:30 UTC, ker sporočilo vključuje pozitivno toleranco 30 minut.
Katera metoda za ocenjevanje višine in razdalje UAS je najmanj natančna?
- Primerjava z referenčnimi predmeti
- GNSS (npr. Galileo, GPS)
- Pravilo palca (ocena na pamet)
- Višinomer
Ocenjevanje razdalje med UAS in ovirami je…
- na splošno težko.
- lažje v temi.
- neodvisno od vidljivosti.
- lažje na velikih razdaljah.
Kaj lahko povzroči neposredno poškodbo propelerja na UAS?
- Trk z drugimi predmeti
- Plohe dežja
- Mehki pristanki
- Neposredna izpostavljenost soncu
Pod kakšnimi pogoji se lahko dron v ODPRTI kategoriji upravlja tudi zunaj vidnega polja (BVLOS)?
- Ko je pilot na daljavo edini operater v radiju 500 m.
- Ko nadzor nad brezpilotnim zrakoplovom prevzame ustrezno usposobljen opazovalec.
- Če ima pilot na voljo drugo daljinsko upravljanje.
- Sploh ne.
Kateri dve vrsti tveganja sta prisotni med operacijo UAS:
- Gorsko tveganje in zračno tveganje
- Tveganje na tleh in tveganje oblakov
- Zračno tveganje in tveganje na tleh
- Tveganje vetra in tveganje na tleh
Kateri od naslednjih kontrolnih seznamov vključuje vse relevantne preglede?
- Kontrolni seznam po pristanku
- Operativni kontrolni seznam
- Kontrolni seznam pred vzletom
- Kontrolni seznam za let UAS
Kako blizu neudeleženim osebam lahko leti brezpilotni zrakoplov razreda C2?
- Ohranjati je treba varnostno razdaljo najmanj 30 m, pri počasnem letenju brezpilotnega zrakoplova se varnostna razdalja zmanjša na 5 m.
- Razen pilota na daljavo, se nihče ne sme nahajati v radiju 500 m od kraja letenja.
- Operacija mora potekati daleč od neudeleženih oseb.
- Lahko se leti nad posameznimi neudeleženimi osebami.
Kakšne so zahteve za upravljanje brezpilotnega zrakoplova C2 v podkategoriji A2?
- Po opravljenem spletnem tečaju in teoretičnem izpitu je treba opraviti samostojno usposabljanje brez dodatnih preizkusov.
- Zadostuje potrdilo o udeležbi na spletnem tečaju.
- Zadostujeta spletni tečaj in teoretični izpit.
- Poleg spletnega tečaja in teoretičnega izpita sta potrebna še praktično samostojno usposabljanje in teoretični preizkus na kraju samem.
Katera trditev o operaciji UAS nad zbori ljudi je pravilna?
- Operacija ni dovoljena, razen če so ljudje vključeni v operacijo.
- V ODPRTI kategoriji je letenje nad zbori ljudi prepovedano.
- Dovoljeno je, če se leti vsaj 120 metrov nad tlemi.
- Operacija je dovoljena s predhodnim soglasjem oseb.
Kako naj pilot reagira, če se v območju letenja nenadoma pojavi zrakoplov s posadko?
- Let je treba čim prej ustaviti in nadaljevati šele, ko je nevarnost trka odpravljena.
- Pilotko bi morala opozoriti pilota zrakoplova na brezpilotni zrakoplov.
- Pustiti bi morala, da se brezpilotni zrakoplov dvigne in ostane nad zrakoplovom s posadko.
- Morala bi obleteti zrakoplov s posadko.
Katera trditev o geografskih conah letenja je resnična?
- Vsaka evropska država je dolžna določiti geografske cone in zahteve za ta območja.
- Vsaki evropski državi se priporoča, da določi geografske cone letenja, vendar to ni obvezno.
- Informacije o geografskih conah letenja so objavljene v birokratskem jeziku.
- Vse geografske cone letenja se lahko uporabljajo brez omejitev.
Česa se NE SME prevažati z brezpilotnim zrakoplovom?
- Baterije, ki so potrebne za delovanje leta.
- Nevarno blago.
- Luči za nočno delovanje.
- Kamere.
Katera od naslednjih trditev je resnična?
- Registracija operaterja pri nacionalnem organu za civilno letalstvo je priporočljiva, vendar ni obvezna.
- V primeru lokalnega nadzora mora biti licenca za UAS na voljo in veljavna.
- Prenašanje licence za UAS ni obvezno.
- Registracija operaterja pri nacionalnem organu za civilno letalstvo je obvezna, vendar mora biti ta le na voljo in ni nujno, da je veljavna.
Signal GNSS lahko blokirajo …
- megla.
- velike dežne kaplje.
- gozdovi.
- visoka trava.
Katere podatke o letu UAS je treba shraniti? 1. datum leta 2. lokacija vzleta in pristanka 3. poraba baterije 4. letene višine
- 2 in 3
- 1 in 2
- 1 in 3
- 1 in 4
Kateri od odgovorov navaja vse dejavnike, ki vplivajo na oceno razdalje in višine? 1. Oblaki 2. Sončna svetloba 3. Dim 4. Vlažnost
- 1, 3 in 4
- 1 in 3
- 1, 2, 3 in 4
- 2 in 4
V močnem vetru…
- bi moral pilot leteti blizu večjih ovir, da bi dron zaščitil pred močnimi vetrovi.
- pilot po zakonu ne sme vzleteti s svojim UAS.
- je verjetnost trka z drugimi predmeti nizka.
- pilot ne bi smel pustiti svojega UAS leteti blizu predmetov, da bi se izognil trkom.
V katerih od naslednjih primerov je obdelava osebnih podatkov dovoljena?
- Če se podatki ne uporabljajo v komercialne namene.
- Če se podatki ne posredujejo ali prodajajo naprej.
- Če je uporabljeni brezpilotni zrakoplov registriran.
- Če je oseba izrecno privolila v obdelavo svojih podatkov.
Pred vzletom je previdno obračanje propelerjev …
- ni potrebno, ker so lopatice propelerjev redko poškodovane.
- potrebno za preverjanje poškodb ali umazanije.
- potrebno za ogrevanje motorja drona.
- ni potrebno, razen če so lopatice propelerjev mokre.
Let UAS v ODPRTI kategoriji ne sme preseči višine …
- 300 čevljev.
- 125 čevljev.
- 400 čevljev.
- 250 čevljev.
(1) … kategorija za brezpilotne zrakoplove dovoljuje največjo vzletno maso (2) … vključno z baterijami.
- (1) ODPRTA, (2) 500 g
- (1) ODPRTA, (2) 250 g
- (1) POSEBNA, (2) 250 g
- (1) POSEBNA, (2) 500 g
Črka M v kontrolnem seznamu “I’M SAFE” je okrajšava za besedo…
- motivacija.
- material.
- norost.
- medikacija (zdravila).
Katere vremenske informacije je treba preveriti med pripravo na let UAS?
- Verjetnost močnih padavin.
- Absolutna vrednost zračnega tlaka.
- Temperaturni trend za naslednji 2 uri.
- Hitrost vetra blizu tal.
Osebni podatki vključujejo:
- Vsi odgovori so pravilni.
- podatke o lokaciji
- identifikacijsko številko
- ime
Katere stvari morate upoštevati pri izbiri operativnega območja za UAS? 1. prisotnost cest 2. prisotnost visoke trave 3. prisotnost pešpoti 4. prisotnost fotografskih motivov 5. prisotnost grmovja in grmičevja
- 1 in 3
- 2 in 5
- 1 in 5
- 3 in 4
Kaj mora pilot na daljavo preveriti pred začetkom leta?
- Ali je brezpilotni zrakoplov v dobrem tehničnem stanju.
- Ali brezpilotni zrakoplov leti v območju, kjer je dovoljeno delovati.
- Ali je dovolj usposobljena.
- Vsi odgovori so pravilni.
Višino leta je mogoče določiti z merjenjem razdalje med brezpilotnim zrakoplovom in …
- pilotom na daljavo.
- najbližjo točko na zemeljski površini.
- srednjo gladino morja.
- najvišjo oviro v bližini.
Zrak, ki se giblje okoli krila, se razdeli na (1) … krila in teče z (2) … hitrostjo(-mi) vzdolž zgornje in spodnje strani krila.
- (1) vstopnem robu, (2) enako
- (1) izstopnem robu, (2) enako
- (1) vstopnem robu, (2) različno
- (1) izstopnem robu, (2) različno
Zakaj je treba resne nesreče z UAS prijaviti organu za civilno letalstvo?
- Da se lahko kaznuje krivca.
- Da lahko organ za civilno letalstvo uveljavlja odškodnino.
- Da poškodovana oseba ve, kdo jo je poškodoval.
- Da bi se v prihodnosti izognili tovrstnim nesrečam.
Koliko časa približno potrebujejo oči, da se prilagodijo na temno okolje?
- 15 minut
- 5 minut
- 30 minut
- 1 minuto
Kateri od naslednjih primerov se lahko šteje za zbor ljudi? 1. 10 smučarjev na eni smučarski progi 2. 3 ljudje, ki se pogovarjajo 3. prometna nakupovalna ulica 4. javna tribuna na nogometni tekmi
- 38047
- 1, 2
- 38048
- 3, 4
Tveganje na tleh pomeni …
- da lahko UAS strmoglavi na ljudi ali predmete na tleh.
- trk z oviro blizu tal.
- trk dveh predmetov v letu blizu tal.
- let UAS tik nad tlemi.
Po popravilu propelerja …
- lahko UAS brez pomislekov leti, saj so bile vse funkcije preverjene med popravilom.
- je treba vse funkcije skrbno preizkusiti na testnem letu.
- je treba UAS pustiti na tleh teden dni, da se izognemo posledičnim poškodbam.
- je treba vse funkcije preveriti med zahtevnimi manevri.
Kdo je odgovoren, če UAS povzroči škodo?
- Poškodovana oseba mora sama plačati škodo.
- Nihče, saj gre za višjo silo.
- Upravljavec UAS ali pilot na daljavo.
- Organ za civilno letalstvo plača odškodnino iz sredstev za pomoč.
Kakšen vpliv ima velikost UAS na VLOS (vizualni stik)?
- Manjši droni zagotavljajo boljši kontrast proti nebu.
- Večji droni lahko dajejo vtis prevelike razdalje.
- Velikost vpliva na VLOS samo v temi.
- Večje UAS je lažje zaznati kot manjše.
Črka U v okrajšavi “UAS” pomeni …
- Unity (Enotnost).
- User (Uporabnik).
- Unmanned (Brezpilotni).
- Usual (Običajen).
Kakšni so priporočeni pogoji za shranjevanje baterij UAS?
- Na sončnem mestu, pribl. -15°C do +25°C, na negorljivi površini.
- Na sončnem mestu, pribl. +15°C do +25°C, znotraj UAS.
- Na temnem mestu, pribl. +15°C do +25°C, na negorljivi površini.
- Na temnem mestu, pribl. -15°C do +25°C, znotraj UAS.
Kaj od naštetega je del odločanja za čim varnejši let: 1. ne tvegajte 2. spremljajte vreme 3. izvajajte tvegane manevre v bližini ljudi 4. opazujte okolico
- 2, 3, 4
- 1, 2, 3
- 1, 3, 4
- 1, 2, 4
Kaj od naštetega je del odločanja za čim varnejši let: 1. spremljajte vreme 2. ne tvegajte 3. opazujte okolico 4. izvajajte tvegane manevre v bližini ovir
- 2, 3, 4
- 1, 3, 4
- 1, 2, 3
- 1, 2, 4
V nepredvidenih in varnostno pomembnih situacijah bi moral pilot UAS …
- vztrajati pri prednosti, da razjasni situacijo.
- spustiti UAS in leteti tik nad tlemi.
- nadaljevati let, kot je bilo načrtovano, da bo predvidljiv.
- ročno nadzorovati UAS ali sprožiti manever RTH (vrnitev domov).
Uredbe Evropske unije, s katerimi so bila objavljena pravila o delovanju …
- se uporabljajo neposredno v vseh državah članicah in za vse državljane.
- so zgolj priporočila.
- so naslovljene izključno na proizvajalce.
- jih nacionalni parlamenti lahko izvajajo ali pa ne.
Kako lahko pilot aktivno prispeva k javni varnosti in percepciji?
- S prijavo zlorabe brezpilotnih zrakoplovov oblastem.
- Z opozarjanjem drugih pilotov na kršitve pravil.
- Z obveščanjem drugih ljudi o svojih načrtih letenja.
- Vsi odgovori so pravilni.
Katera trditev o kontroliranih območjih (CTR) je pravilna?
- Kontrolirana območja so vzpostavljena okoli letališč s komercialnim letalskim prometom za zaščito letalstva s posadko.
- Prepovedano je leteti skozi kontrolirana območja, saj tam vojska izvaja nizke prelete.
- Kontrolirana območja so vzpostavljena blizu naravnih rezervatov za zaščito divjih živali.
- Skozi kontrolirana območja smejo leteti samo reševalna letala.
Črka V v okrajšavi VLOS pomeni …
- visual (vizualni)
- view (pogled)
- virtual (virtualni)
- vertical (vertikalni)
“Varnost” pomeni zaščito pred (1) …. kot so (2) …
- (1) nenamernimi grožnjami, (2) terorizem
- (1) nenamernimi grožnjami, (2) izguba orientacije
- (1) namernimi posegi, (2) kriminalni nameni
- (1) namernimi posegi, (2) odpoved motorja
Da bi se izognili trkom z ovirami med manevrom RTH…
- se lahko UAS ročno pripelje nazaj.
- se lahko nastavi višina RTH, ki je višja od višine ovire.
- bi moral UAS pristati pred oviro.
- bi morali višino ovire nastaviti kot višino RTH.
Katera od naslednjih trditev o notranjem sistemu za izogibanje trkom UAS je pravilna?
- Ko UAS strmoglavi, notranji sistem za izogibanje trkom zagotovi, da se ljudje na tleh ne poškodujejo.
- Ko se približuje drugemu predmetu, notranji sistem za izogibanje trkom UAS samodejno sproži manever RTH.
- Notranji sistem za izogibanje trkom UAS deluje popolnoma zanesljivo.
- Notranji sistem za izogibanje trkom UAS ima pogosto težave pri prepoznavanju tankih električnih vodov.
📄 Želiš brezplačen vzorec?
Prenesi si brezplačen PDF z dejanskimi izpitnimi vprašanji in pojasnili odgovorov ➡️ Klikni tukaj
✅ Celotna baza uradnih vprašanj in odgovorov CAA A1/A3 za 2025 je na voljo tukaj:
🚀 Se pripravljaš na izpit za dron kategorije A2?
Na voljo imamo tudi celoten nabor vprašanj in odgovorov za izpit A2. Preveri tukaj: Licenca dron A2